Wielu specjalistów próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy znajdzie się idealny sposób na projekt firmowego logo. Jednak odpowiedź jest bardzo trudna, bowiem nie da się raczej jednoznacznie powiedzieć, jak logo ma wyglądać. Dlatego też ideał warto sobie odpuścić, a podczas projektowania pilnować kilku istotnych zasad. Przede wszystkim należy pamiętać, że tworzenie logo to zadanie dla profesjonalistów. Wymagać będzie dużej praktyki nie tylko jeśli chodzi o samą stronę graficzną, lecz również i biznesowego.
Przy pomocy logotypu można bardzo dużo zyskać, jeśli będzie on interesujący i zapadający w pamięć. Lecz można ogromnie stracić, gdy się nie utrafi z nim w gusta klientów. Przede wszystkim ważne jest, żeby unikać mocnej przesady i postawić na prostotę. Loga największych marek takie właśnie są – rzucająca się w oczy, ale przejrzysta forma, którą się łatwo zapamiętuje. Z tego też powodu profesjonalny projekt logo marki ma mieć takie cechy, lecz aby to zrobić, to wspominane doświadczenie jest naprawdę bardzo ważne. Należy unikać niepotrzebnych ozdobników i elementów, ważna jest też kolorystyka.
Niektóre z barw lepiej się sprawdzają, pozostałe mniej, lecz na pewno nie należy wybrać więcej niż trzy. Duże znaczenie podczas projektowania ma psychologia, bazując na wielu latach badań przykładowo można ustalić, jakie kształty i proporcje będą najodpowiedniejsze. Tak więc jeśli ktoś chce zrobić naprawdę dobre logo, to powinien to zlecić specjalistom, a takich najlepiej znaleźć podając w wyszukiwarce słowa czytaj dalej o logo dla firmy.