Marketing prowadzony przy pomocy gadżetów reklamowych cały czas się cieszy ogromną popularnością. Jest to niezbyt droga metoda, która przynieść jedna może naprawdę świetne wyniki. Przy założeniu że wszystko się odpowiednio zaplanuje i przeprowadzi, ponieważ stosunkowo prosto o jakąś pomyłkę. gadżety reklamowe to świetny sposób na poprawę widoczności danej marki a także zwiększenie lojalności pośród klientów.
Jednak decydując się na takie działania pamiętać trzeba o kilku ważnych sprawach i nie zostawiać nic przypadkowi. W pierwszej kolejności dawane gadżety reklamowe powinny się kojarzyć z charakterem działalności danej marki, a także trafiać w oczekiwania odbiorców. Nie ma gorszej rzeczy jak przekazanie czegoś, co za chwilę wyląduje na dnie szuflady czy niekiedy i koszu na odpadki. Praktyczny prezent, z którego można będzie korzystać każdego dnia z pewnością zapewni pozytywne odebranie i odpowiednie skojarzenia z daną firmą. Dużą rolę odgrywa tu również odpowiedni dobór kolorów.
Wyraziste, bijące po oczach gadżety reklamowe z logo w części przypadków faktycznie mogą być skuteczne, ale znacznie lepiej postawić na neutralne, stonowane barwy, które odpowiadać będą prawie każdemu. Ważną kwestią są środki, jakie chce się wydać na takie gadżety reklamowe. Dedykując na ten cel jakiś budżet zdecydowanie lepiej jest jednak postawić na może skromniejsze, ale porządne i solidnie wykonane drobiazgi, niż na produkty, które wprawdzie bardzo ładnie wyglądają, ale ich jakość jednak nie będzie taka, jakiej by się oczekiwało.